Popüler Kültür Farklı Alanlarda Bizi Nasıl Etkiliyor ?

 Öncelikle şunu belirteyim, bu bir düşünce yazısıdır.

Bir milleti millet yapan özelliklerden biri de kültürüdür ama bu etkeni ortadan kaldırırsan o milleti kolayca bölebilirsin. Popüler kültürde, kültür denen kavramı etkileyecek nitelikte bir yapıya sahiptir, ve bazen siyasi bir etken olarak da kullanılabilir yani çok tehlikelidir.

 Ve bence şuan bu uygulanmaya çalışılıyor  biraz siyasi olacak ama bakın 10 milyondan fazla mülteci ülkeye girdi, Uzak Doğu ve Amerikan müzikleri, filmleri artmaya ve ilgi görmeye başladı, sizce de bu konu alakasız mı? Sadeleştirelim bu konuyu, elimizde onlarca farklı kültür var ve sahip çıkmamız gereken bir kültürümüz var, biz kültürümüze o kültürleri empoze etmelerine izin verirsek bizimki değişmeye başlar ve yıllar içinde yok olur. Bizim zaten kültürümüze sahip çıkmamızın sebebi bu, düşüncelerimi fazla komplo teori olarak görüyor olabilirsiniz ama bunlar gerçekler ve belki bunu uygulayanlar böyle düşünmenizi istiyor olabilir. Selwyn Duke'ün bir lafı vardır "Bir toplum gerçeklerden ne kadar uzaklaşırsa gerçeği söyleyenlerden o kadar nefret eder" eğer bana inanmazsanız bu söze o kadar yaklaşırsınız diyorum bende, tabi ki de bu kesin olacak diye bir şey yok eğer kültürümüze sahip çıkarsak ama dediğim gibi eğer gerçeklerden uzaklaştıysanız buyurun devam edin.

Bu konuda öğrencilerin bazıları bana bu konuda inanılmaz derecede karşılar, yani gerçekten çok üzülüyorum, geleceğimizin teminatı olan gençlerin bu konuda bu kadar bilinçsiz olması kültürümüz açısından oldukça korkutucu ve üzücü bir durum. Mesela ben bu yazıyı yazarken ki yaşım 15, gelecekte ben bu olayı değiştirebileceğime inanıyorum ama tek başıma olmaz özellikle bu kafada bir seçmen kitlesi olursa işim baya zor gibi duruyor.

Umarım yazımı beğenirsiniz ve düşüncelerime katılırsınız, iyi günler efendim.

                                                                  Hazırlayan: G.Ö

Yorumlar

Popüler Yayınlar